DIRECȚIA PENTRU SPORT ȘI TINERET A MUNICIPIULUI BUCUREȘTI

Suspendare finanțare sport și tineret

poza-info1-300x225

Dragi cetățeni,

Dragi reprezentanți ai ONGT-urilor,

Dragi reprezentanți ai Structurilor sportive,

 

Cu părere de rău vă aducem la cunoștință suspendarea sprijinului în activitățile sportive și de și pentru tineret organizate de dumneavoastră pe o perioadă de 2 luni, urmare anului 2016, în care am fost blocați destul de des în buna desfășurare și organizare a activității, până în luna octombrie, de către conducerea ministerului de la acea vreme, prin neacordarea sumelor necesare posturilor vacante pentru a putea scoate la concurs și neaplicarea prevederilor legale privind mărirea salarială, la această dată suntem aproape în pragul unui colaps administrativ.

Din cauza anului 2016, în care conducerea ministerului de la acea dată, a decis să întreprindă demersurile legale de reglementare salarială doar pentru aparatul propriu, fără să întreprindă demersurile legale și pentru angajații care muncesc în teritoriu la direcții, la această dată suntem o instituție puțin atractivă din punct de vedere salarial pentru cei care ar avea un minim de experiență, dar și pentru cei care ies de pe băncile unei facultăți. Lipsa unei previzionări bugetare salariale conform legislației de către conducerea MTS din anul 2016 și lipsa ducerii la îndeplinire a Deciziei Curții Constituționale din luna decembrie a aceluiași an de către fosta conducere a ministerului, a determinat ca anul 2017 să înceapă la același nivel salarial ca în toți acești ani, actuala conducere a ministerului căutând soluții de rezolvare, dar este foarte greu, indiferent de bunele intenții actuale.

Deși am scos la concurs în 7 rânduri, posturile vacante din cadrul instituției, începând cu luna noiembrie urmare rectificării bugetare transmise în luna octombrie 2016, acestea nu au prezentat interes pentru cei care s-au înscris datorită faptului că salarizarea este precară, la această dată 14 posturi din 29 ale DSTMB fiind cu salariul minim pe economie de 1450 lei brut.

 

Activități sportive:

Deși am reușit să sprijinim acțiunile sportive la nivelul municipiului București de la începutul anului, din materialele ce au fost în magazia instituției, am ajuns aproape de finalitatea acestora, determinând ca activitățile sportive să fie greu de susținut și deja aproape imposibil.

Vom menține însă eliberarea Certificatelor de Identitate Sportivă și/sau orice alt act legal de care are nevoie cetățeanul, precum și îndrumarea conform domeniului de activitate.

 

Activitățile de și pentru tineret:

În ceea ce privește activitățile de și pentru tineret, deocamdată am efectuat îndrumare și consiliere, Concursul local nefiind ținut datorită faptului că avem 0 angajați la compartimentul Tineret, ceea ce înseamnă că nu avem cum să respectăm metodologia impusă de MTS pentru anul 2017. Am anunțat secretarul de stat pe probleme de tineret cu privire la situația în care ne aflăm, și deocamdată așteptăm sprijin.

Taberele pentru persoane cu dizabilități și taberele sociale le vom tine cu ajutorul personalului angajat la Secretariat, pentru a nu tine deoparte copii sau elevii cu nevoi speciale, departe de o vacanță binemeritată la mare. Bineînțeles, vom continua îndrumarea dumneavoastră conform domeniului de activitate.

 

Buget:

Comisiile formate în minister pentru elaborarea Bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2017 au transmis sumele acordate în luna mai, dar avem și noi proceduri și demersuri instituționale de efectuat pentru a putea pune în aplicare bugetul, care prin lipsa personalului angajat, ne este imposibil de dus la îndeplinire.

Funcționăm la nivel de avarie, asigurând salariile precare ale angajaților și utilitățile pentru buna funcționare a instituției.

 

Comunicare și Relații cu publicul:

Din păcate, vom reuși să răspundem la solicitările dumneavoastră sau la ale instituțiilor central și/sau locale în termenul legal de 30 zile, dar mai ales în măsura personalului disponibil actual.

 

Datorită reorganizării instituției și a Bugetului alocat pentru anul 2017, am început demersurile de scoatere la concurs 3 posturi pentru buna funcționare.

 

Sperăm ca prin aplicarea legii salarizării unitare și a majorării salariilor minime pe economie de doar 1000 lei in mână pentru angajat și nu numai, la nivelul instituției, vom reuși atragerea de personal.

 

 

 

Ne cerem scuze pentru această perioadă de suspendare, și vă mulțumim anticipat pentru înțelegere,

 

Ștefan Cristian SANDULACHE

Director executiv